Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Podstata marketingovej koncepcie a jej základné kategórie

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Podstata marketingovej koncepcie a jej základné kategórie

Marketing - toto medzinárodné slovo, ktoré sa používa na celom svete bez potreby prekladu je utvorené z dvoch častí - zo slova “market” - (čo v preklade znamená trh a z koncovky “ing”, ktorá má význam činnosti. Spojením týchto dvoch slov dostaneme slovo marketing, ktoré teda v preklade znamená akúsi činnost na trhu, spojenie s trhom, alebo komunikáciu s trhom. Slovo marketing sa používa približne len od konca 19. storočia, aj keď už trh a trhová ekonomika s ktorou je veľmi úzko prepojený existovali omnoho skôr. “Marketing je procesom plánovania a realizácie, koncepcie, tvorby cien, propagácie a distribúcie myšlienok, tovarov a služieb s cieľom realizovať také výmeny, ktoré uspokojujú ciele jednotlivcov a skupín.” ( Encyklopedická príručka, 2002, s.74). Toto je jedna z mnohých definicií marketingu, ale napriek nemalému úsiliu jednotná všeobecná definícia marketingu neexistuje.
Hodnotenie (0x):