Registrácia | Prihlásiť

Poznámky: Marketingové aplikácie (spracovanie knihy Marketingové aplikácie - J.Čimo a kolektív)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
MARKETING STROJ. PRIEMYSLU
štruktúra: jednoduché a malé nástroje, priemyselné nástroje, poľnohospodárske stroje, obrábacie stroje a nástroje, dopravné stroje. KLASIFIKÁCIA stroj. výrobkov - finálne, kompletizačné.
ŠPECIFIKÁ MG:
0. Proces integrácie mg a výrobnej stratégie (prijatie zákl. podnik. cieľov, nadväzujúce mg ciele, politika produktu, voľba výrobného procesu)
1. VSTUPY DO VÝR.PROCESU
(suroviny sú pracovné predmety vytvorené/získané ľud. prácou; základné a pomocné; nákladovosť, vyčerpateľnosť, efektívnosť)
racionálne využívanie surovín a materiálov - nevyhnutnosť hosp. využívania surovín vo výrobnom procese vychádza zo skutočností: - zaradiť informačné technológie medzi vstupy, zavádzanie úsporných výrob. prvkov, zapájanie malého a stredného podn. do výroby, tvorba komunikačného prostredia, prírodniny našej planéty nie sú nevyčerpateľné, znižovať celk.N- dovozom zo zahr. (možnosti racionalizácie: menej odpadu a nepodarkov, zvýšenie úrovne = menšie množstvo, využitie druhotných surovín, zvýšenie akosti)
2. VÝROBOK
vyjadrením úspešnosti predaja výrobku - krivka jeho životného cyklu (správne reagovať na zmeny trhu) pričom to všetko pôsobí pri zavádzaní inovácií
- životný cyklus inovácie (životnosť výrobku v jeho terajšej podobe) a inovačný cyklus (existencia inovácie vo výrobnom procese)
mg špecifiká: podporovať selekciu, podnikateľakú iniciatívu, reštrukturalizáciu, program rozvoja priem parkov, konkurencieschopné a sofistikované výrobky s min náročnosťou na vstupy
3. VÝROBNÝ PROCES (súhrn pracovných, technologických a prírodných procesov, ktorých účelom je meniť tvar, akosť a spojenie pracovných predmetov s cieľom získať úžitkovú hodnotu strojárskeho výrobku)
...
Hodnotenie (0x):