Registrácia | Prihlásiť

Štátnicové otázky: Matematika - štátnicové otázky (sčítanie prirodzených čísel, vzájomné polohy geometrických útvarov v priestore)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Metodika zavedenia sčítania prirodzených čísel na 1. stupni ZŠ je proces, ktorý je realizovaný v troch etapách :
1. vysvetlenie podstaty operácie na základe vhodného modelu, manipulácie s konkrétnymi predmetmi,
2. nácvik paměťového počítania a osvojenie si základných spojov počítania,
3. nácvik písemných algoritmov počítania.

Sčítanie prirodzených čísel sa zavádka v prvom ročníku, pričom sa využívajú dva typy modelov :
1. dynamický model sčítania - v tomto prípade je sčítanie odvodené od činnosti, ktorá vyjadřuje zmenu číselného stavu jako dôsledok nejakého deja. Prvé číslo sa pritom považuje za pasivného člena, druhé číslo za aktívneho člena matem.operácie. Platí teda, že druhé číslo pričítame k prvému.Sčítanie je vyjádřené pomocou slovies : priletel, prišiel, dokreslím, dostal, pridal, priplávali a pod.
Napr. : Na streche sedelo päť holubov, v tom k nim prileteli ďalšie dva. Koľko holubov sedelo na streche?
2. statický model sčítania - pri tomto spôsobe sčítania sa využívajú situácie, v ktorých je důležitý význam slova spolu. Toto slovo nahrádza dej z predchádzajúceho modelu.
Napr. : Na streche sedelo päť holubov, v tom k nim prileteli ďalšie dva. Koľko holubov sedelo spolu na streche?
V ďalšej etape procesu vytvárania predstavy o sčítaní prirodzených čísel, sú slovesá nahradené slovom ( spojkou) a. Pri matematizácií úlohy sa dostaneme k formulácií : päť holubov a dva holuby ( je sedem holubov).
...
Hodnotenie (0x):