Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Cena v marketingu - Hlavné vplyvy na tvorbu ceny, interné a externé faktory...

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Cena v marketingu

Vývojom cenovej politiky sa dospelo k tomu, že je nutné brať do úvahy aj vonkajšie prostredie, v ktorom si podniky konkurujú, aj vnútorné faktory, ktoré podmieňujú a riadia sled činností nasmerovaných na firmu. Nasleduje ich krátky zoznam.

Vonkajšie faktory ovplyvňujúce cenu
Hlavným faktorom vplývajúcim na cenovú politiku je štruktúra trhu, na ktorom firma predáva svoje produkty. Mnohí autori majú tendenciu zamieňať význam zloženia priemyselného odvetvia so zložením trhu a obmedzujú svoju pozornosť veľkosť a počet firiem vyrábajúcich dokonalé substitučné výrobky. Teda, je bežné hľadať výhody monopolistického a oligopolistického odvetvia priemyslu, vtedy je celková produkcia daného výrobku sústredená v jednom alebo len v niekoľkých podnikoch. Hoci je pravdou, že pravý monopol je tvorcom ceny, a že oligopolistické odvetvia priemyslu opakovane dokazujú pevnosť ceny, ktorá je viazanú na cenu určenú dominantnou firmou, je zrejmé, že obzor priemyslu je zjednodušením skutočného stavu.
...
Hodnotenie (0x):