Registrácia | Prihlásiť

Skriptá: Informačné systémy v marketingu

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1. INFORMAČNÉ SYSTÉMY

1.1. VŠEOBECNÉ CHARAKTERISTIKY INFORMAČNÝCH SYSTÉMOV

Informácie sú poznatky, ktoré uspokojujú konkrétnu subjektívnu informačnú potrebu prijímateľa. Informácia má dva aspekty:
- skutočnosť (údaj, dáta)
- komunikatívnosť

Informáciu možno podľa viacerých autorov charakterizovať ako nemerateľný energetický potenciál, ktorý znižuje entropiu systému, znižuje neurčitosť, a tak zabezpečuje rozšírenie poznania a informovanosti.

Nositeľmi informácie môžu byť:
- číselné údaje
- text
- zvuk
- obraz
- ďalšie zmyslové vnemy

Molnár - „Údaje (dáta) sú vhodným spôsobom zachytené správy, ktoré vypovedajú o svete a sú zrozumiteľné pre príjemcu, ktorým môže byť človek alebo technické zariadenie.“

Informáciu teda možno považovať za zdroj, ktoré disponibilita musí byť zhodnocovaná správnym pochopením a umením spracovať ju. Informácia je obnoviteľný zdroj, nespotrebúva sa, nezaniká, dokonca sa sám generuje.

Informácia je výsledkom interpretácie údajov na základe individuálnych schopností, hodnôt a vedomostí.

Všeobecná teória systémov - Ludvig von Beralauffy dokázal, že pre vlastnosti celku sú dôležité interakcie medzi jeho časťami, no celok však môže mať vlastnosti, ktoré nevyplývajú priamo z vlastností jeho častí.
...
Hodnotenie (0x):