Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Informačné a komunikačné technológie

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Na základe obsahu môjho referátu by som vám chcel priblížiť a objasniť základne pojmy v oblasti Informačných a komunikačných technológií. Do tejto oblasti sa zaraďuje nespočetné množstvo rôznych komunikačných kanálov a podobne. Súčasná spoločnosť sa nachádza na vysokom stupni rozvoja vedy a techniky. Moderné technológie prenikajú nielen do všetkých štruktúr spoločnosti, ale aj do života jednotlivca. Prax si žiada žiakov a absolventov pripravených na využívanie moderných technológií, schopných ďalej sa vzdelávať a pracovať kooperatívne v pracovnom tíme. Žiaci a študenti si musia osvojiť veľké množstvo informácií a preto kladie spoločnosť zvýšené požiadavky na úroveň a kvalitu technológie vzdelávania. Je treba používať nové metódy, formy a postupy ako aj nové prostriedky.

Ešte v polovici 20. storočia bolo možné premýšľať o budúcnosti jednotlivých technológií, ktoré sa navzájom ovplyvňovali, ale bolo ťažko predstaviteľné, aby sa napríklad telefón a televízor spojili do jedného prístroja. V tejto dobe je vhodné uvažovať nie o budúcnosti jednotlivých technológií, ale skôr o tom, ktoré ich funkcie a vlastnosti v budúcnosti pretrvajú. Príčinou zmeny je digitalizácia, ktorá umožnila prenášať a kopírovať informácie bez straty ich kvality a vytvorila predpoklady na prepojenie najrôznejších zariadení a oddelenie obsahu od komunikačného kanálu.

O budúcnosti technológií pravdepodobne rozhodne ich schopnosť a potenciál k digitalizácii. Pevná telefónna sieť je typickou analógovou technológiou, ktorá má však vysoký potenciál k digitalizácií, a preto výborné šance na prežitie aj v budúcnosti. Digitalizáciu telefónnych ústrední, ktorá na Slovensku stále prebieha, však musí nasledovať aj digitalizácia na druhom konci liniek - u konkrétnych zákazníkov. Potreba čo najrýchlejšieho prechodu od analógovej technológie (fax) k digitálnej (internet) je zrejmá: digitálna technológia je lacnejšia, šetrnejšia k životnému prostrediu a umožňuje prepojenie s inými prvkami informačných systémov (objednávka prijatá cez internet môže byť okamžite automaticky spracovaná, kým faxovaná vyžaduje ďalšiu ľudskú prácu), čím zvyšuje produktivitu práce. V súčasnosti často komunikujeme nie s ľuďmi, ale so zariadeniami: voláme konkrétny telefón, píšeme elektronickú správu na e-mailovú adresu (súkromnú alebo firemnú) alebo posielame pohľadnicu na poštovú adresu a len vďaka našej skúsenosti či intuícii dokážeme zvoliť takú formu správy, ktorou príjemcu zastihneme. V budúcnosti zrejme budeme komunikovať skôr s osobami, než so zariadeniami a forma komunikácie nebude tak striktne definovaná.
...
Hodnotenie (0x):