Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Personálna práca a jej špecifiká v malej organizácii

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Čo je to personálna práca?

Najmodernejšie poňatie personálnej práce býva označované termínom Riadenie ľudských zdrojov. Kladie dôraz na strategický aspekt personálnej práce, to je venuje zvýšenú pozornosť perspektíve, formuluje dlhodobé, všeobecné a komplexne pojaté ciele personálnej práce previazané s ostatnými podnikovými cieľmi. Hľadá a navrhuje cesty smerujúce k ich dosiahnutiu. Zaujíma sa o vonkajšie podmienky formovania a fungovania podnikovej pracovnej sily. Stále väčšia časť konkrétnej personálnej práce je delegovaná na vedúcich pracovníkov všetkých úrovní, predovšetkým na líniových managerov. Personálna práca sa stáva základom celého riadenie podniku. Stručne povedané, personalistika zahŕňa všetko, čo sa týka človeka a jeho práce v podniku.

Čo je úlohou personálnej práce?
Hlavnou úlohou podnikového riadenia je, aby bol podnik výkonný, úspešný na trhu a dosahoval požadovaný zisk, a aby sa jeho výkon a postavenie na trhu neustále zlepšovali. Tejto úlohe samozrejme slúži aj personálna práca tým, že:
- hľadá najvhodnejšie spojenie človeka s pracovnými úlohami a neustále toto spojenie vylaďuje /nájsť pre určitú prácu vhodného človeka,
- usiluje sa o optimálne využívanie pracovníkov podniku /optimálne využívanie fondu pracovnej doby, kvalifikácia,
- formuluje pracovné skupiny /tímy/, usiluje o efektívny spôsob vedenia ľudí a zdravé medziľudské vzťahy,
- zaisťuje personálny a sociálny rozvoj pracovníkov podniku,
- dbá na to, aby sa dodržiavali všetky zákony týkajúce sa oblasti práce, zamestnávania ľudí a ľudských práv.
...
Hodnotenie (0x):