Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Marketingový mix a jeho časti - podnik Zlatý klas, s.r.o (pekáreň)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Čo je produkt a úrovne produktu podľa Kotlera

Podľa Kotlera má vlastný produkt tri úrovne. Jadro produktu - to je jeho centrum, jeho úžitok, či užitočnosť, prečo vlastne zákazník ten produkt kupuje, čo mu výrobok prináša. Toto sa musí pri vývoji výrobku definovať jako prvé. Druhou úrovňou produktu je súbor niekoľkých základných, reálnych znakov výrobku: úroveň kvality, balenie, značka, vyhotovenie a štýl. Sú to skutočné, niekedy často hmatateľné parametre výrobku. Treťou úrovňou je rozšírenie produktu o dodatočné služby spojené s výrobkom, ako je inštalácia, podmienky platenia, spôsob dodania výrobku či ďalšie dodatočné služby. Môžeme zhrnúť, že produkt je viac ako iba hmotný predmet. Výrobok má svoje poslanie, svoje hmatateľné charakteristiky, a má svoje ďalšie, rozširujúce parametre. Toto všetko spolu tvorí produkt.

Rozhodovanie o vlastnostiach, značkách, obaloch a etiketách

Vývoj produktu v sebe zahŕňa rozhodovanie o vlastnostiach, značkách, obaloch a etiketách budúceho produktu. Návrhár, či výrobca, musí najprv vyriešiť otázku kvality výrobku, jeho design, a varianty vyhotovenia. Toto sú vlastnosti produktu.

Rozhodovanie o značke znamená rozhodnúť sa, či sa na výrobok vôbec značka použije. Autor z vlastnej skúsenosti ani nepozná taký výrobok, čo by značku nemal...Je treba spomenúť, že značka na výrobku nemusí byť nutne tá od výrobcu, ale môže ísť o značku sprostredkovateľa a v takomto prípade hovoríme o sponzorstve značky (napríklad výrobky, ktoré sa predávajú pod značkou Tesco).

Koncepcia balenia a obalu je tiež strategická. Obalom komunikujeme so zákazníkom a niečo mu tým naznačujeme. Výrobca musí vyriešiť, či chce, aby napríklad bol obal v prvom rade ekologický, pretože v takom prípade bude drahší. Na druhej strane sa takýto obal dá lepšie využiť pre reklamu a PR (public relations), že ako výrobcovi záleží na ochrane životného prostredia. Bude taktiež dopredu jasné, že výrobok s takýmto obalom bude priťahovať pozornosť „zelených“ zákazníkov. Ale obal musí plniť svoju základnú funkciu, musí výrobok chrániť a taktiež musí ladiť napríklad s reklamou a vôbec s ďalšími stratégiami výrobcu.
...
Hodnotenie (0x):