Registrácia | Prihlásiť

Poznámky: Didaktické aspekty odborných predmetov

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1., KURIKULUM

Kurikulum - lat. beh závodisko - v súčasnosti - plán vzdelávania, vzdelávací program, alebo priebeh štúdia a jeho obsah. Rámec kurikula môžeme vymedziť otázkami:
- Prečo vzdelávať?
- Koho vzdelávať?
- Kedy vzdelávať?
- Za akých podmienok vzdelávať?

Typy kurikula:
formálne kurikulum
neformálne kurikulum
skryté kurikulum
Formálne kurikulum - to čo predpisujú naše učebné osnovy a učebné plány.
Neformálne kurikulum - aktivity a skúsenosti žiakov v mimoškolských aktivitách (v rámci exkurzií, krúžkov....)
Skryté kurikulum - skúseností žiakov, ktoré vznikajú náhodne v rámci sociálnej interakcie žiakov v triede, škole (ako získať dobrú známku u ktorého učiteľa)

Ďalšie delenie kurikula:
- Normatívny typ - vzdelávacie aktivity sú orientované na vopred určené ciele
- Participatívny typ - nestanovujeme ciele, ale skúmame záujmy žiaka, nevymedzuje sa učivo ani výchovno-vzdelávacie ciele, ale vytvára sa interakcia medzi obsahom a žiakom. (Milenium 2000)
...
Hodnotenie (0x):