Registrácia | Prihlásiť

Vypracované otázky: Algoritmus a zložitosť - Dijkstrov algoritmus

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1. Inicializácia grafu G
Všetky uzly okrem štartovacieho majú nekonečnú cenu

2. Urč najbližší uzol ku s (uzol do ktorého smeruje hrana s najnižšou cenou). Pretože sme inicializovali d[s] na 0, je to s.
Pridaj ho do S a uber ho z Q
Urč cenu susediacich vrcholov ku vrcholu s
Zakresli šípky smerujúce od týchto vrcholov ku vrcholu s (pridaj vrchol s do p[v] týchto vrcholov)

3. Vyber najbližší uzol ku uzlom patriacim do S, teda x
Pridaj ho do S a uber ho z Q
Urč cenu susediacich vrcholov s x
Zmaž nepotrebné šípky (od u do s) a zakresli nové šípky od susediacich uzlov s x (od u, v, y smerom ku x) - teda patrične uprav p[v]

4. Najbližší vrchol ku uzlom patriacim do S je y
Pridaj ho do S a uber z Q
Urč cenu susediacich vrcholov s y
Zmaž nepotrebné šípky (od v do x) a zakresli nové šípky od susediacich uzlov s y (od v do y)

5. Najbližší vrchol je u
Pridaj ho do S, uber ho z Q
Urč cenu susediacich vrcholov s u
Zmaž nepotrebné šípky (od v do y) a zakresli nové šípky (od v do u)

6. Nakoniec pridaj v do S, uber ho z Q
...
Hodnotenie (0x):