Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Dokonalá konkurencia výstupov

Skryť detaily | Obľúbený
Trhová štruktúra

Do trhovej štruktúry zahŕňame všetky faktory, ktoré bezprostredne ovplyvňujú konkurenčné postavenie firiem na trhu. Ide tu o také faktory, ako: počet firiem na trhu, veľkosť a charakter ich ekonomického potenciálu, veľkosť ich podielu na celkových realizovaných obratoch na trhu a vzájomné vzťahy medzi konkurentmi. Trhovú štruktúru tvoria organizačné charakteristiky trhu. Medzi najdôležitejšie patria tieto:

 počet a veľkosť predávajúcich na trhu
 počet firiem a veľkosť firiem
 trhová (ekonomická) sila firmy
 počet homogenity a heterogenity ich výrobkov
 podmienky a možnosti vstupu do odvetvia alebo výstupu z neho

Hodnotenie (0x):