Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Manažérstvo kvality - Prednášky , ťaháky , pdf súbory na seminárky

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
STRATÉGIA NA ÚROVNI PODNIKATEĽSKÝCH JEDNOTIEK

Zakladné typy konkurečnej stratégie sú:
• stratégia nákladového vodcovstva – ak sa stanete výrobcom s najnižšími nákladmi a dosahované trhové ceny vám umožnia dosahovať nadpriemerný zisk.
• stratégie diferenciácie – vyššia kvalita ako je štandard – ochota platiť viac. Ak sa budú vaše výrobky odlišovať od výrobkov konkurencie takým spôsobom, že kupujúci bude ochotný zaplatiť za túto diferenciáciu vyššiu cenu.
• stratégia focus (sústredenie sa na segment trhu) – Rozhodovanie o rozsahu trhu na ktorom bude firma pôsobiť, t.j. či bude pôsobiť na celom trhu, alebo iba na určitom segmente trhu.




Manažment znamená:
• Robiť veci prostredníctvom iných ľudí (Mary Parker Follett)
Úlohou je:
• Vytvoriť celok, ktorý je väčší, než jednotlivé časti
• Zosúladiť požiadavky bezprostrednej budúcnopsti s požiadavkami dlhodobejšej budúcnosti
















Manažment zahŕňa:
• Plánovanie – stanovenie cieľov, spôsob plnenia cieľov
• Organizovanie – analýzy, tvorba pozícií-právomocí, zodpovednosti, vzťahy spolupráce, tvorba dizajnu=organizačnej štruktúry
• Personalistika – výber zodpovedných ľudí pre dané pozície, zvyšovanie kvalifikácie, odmeňovanie
• Vedenie ľudí – vodcovstvo, motivácia, komunikácia
• Kontrola – monitorovanie výsledkov, vyvodenie dôsledkov
Hodnotenie (0x):