Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Členenie a charakteristika publicistických žánrov

Skryť detaily | Obľúbený
CHARAKTERISTIKA PUBLICISTICKÉHO ŠTÝLU

Publicistický štýl, inak nazývaný aj novinársky či žurnalistický štýl má už pevné postavenie medzi jednotlivými jazykovými štýlmi. Mohli by sme ho definovať ako štýl pomerne nový, ktorý sa vyvinul prebratím viacerých prvkov zo štýlu rečníckeho. „Dnes sa publicistický (žurnalistický) štýl definuje ako spôsob cieľavedomého výberu a tematického usporiadania tých spisovných jazykových prostriedkov, ktoré sa používajú na pohotovú, presnú a presvedčivú informáciu verejnosti o najaktuálnejších otázkach.“
Základnými vlastnosťami publicistického štýlu sú písomnosť, ktorá súvisí s jeho grafickou realizáciou v širokom zmysle slova. Ďalej monologickosť, verejnosť a pojmovosť. Medzi špecifické vlastnosti sa radia informačnosť, najvýraznejšia črta žurnalistiky, variabilnosť, koncíznosť a aktualizovanosť.
Hodnotenie (0x):