Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Vybrané metódy vzdelávania dospelých

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:71,7 %
  • Typ:Seminárna práca
  • Kategória:Humanitné vedy
  • Podkategória:Pedagogika
  • Predmet:Andragogika
  • Ročník:2. ročník
  • Rozsah A4:9 strán
  • Zobrazené:2 469 x
  • Stiahnuté:22 x
  • Veľkosť:0,1 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:18333
  • Posledna úprava:13.01.2009
1.1. Pojem metóda
Na začiatku písania o vybraných metódach vzdelávania dospelých by bolo vhodné definovať pojem „metóda“. Slovo metóda má pôvod v gréckom slove methodos, ktoré sa prekladá ako cesta, postup. Keď však začneme šutdovať didaktiku, zistíme že skoro každý autor definuje pojem metóda podľa svojich praxou získaných skúseností, a tak uvediem zopár definícií kôli lepšej predstavivosti:
Z. Pešek chrakterizuje vyučovacie metódy ako premyslený spôsob alebo postup, akým učiteľ cieľavedome rozvíja vyučovací proces v súlade s jeho zákonitosťami a s požiadavkami vyučovacích zásad tak, aby vyučovanie splnilo vytýčené vzdelávacie a vychovné ciele.
A. M. Dostál definuje vyučovaciu metódu ako spôsob ktorým učiteľ riadi poznávaciu činnosť žiakov tak, aby dosiahol stanovené výchovno-vzdelávacie ciele.
Maňák charakterizuje vyučovaciu metódu ako koordinovaný systém vyučovacích činností učiteľa a učebných aktivít žiakov, ktoré sú zamerané na dosahovanie výchovno-vzdelávacích cieľov.
Hodnotenie (0x):