Registrácia | Prihlásiť

Ťahák: Spotrebiteľské správanie

Skryť detaily | Obľúbený
1.Konjunktívne pravidlo = predpokladá, že spotrebiteľ určí minimálnu hranicu každého hodnoteného atribútu. Vyberá sa alternatíva (alternatívy), ktorá vyhovuje všetkým kritériám. Inými slovami, produkt, ktorý nespĺňa požadovanú úroveň v niektorom z kritérií, sa vylučuje z výberu.
Kompenzačné pravidlo = sa posudzuje možnosť výberu jednotlivých značiek z hľadiska každého dôležitého atribútu a pre každú značku sa stanovuje hodnotenie, ktoré odráža jej relatívne prednosti. Umožňujú, aby pozitívne hodnotenie podľa určitého atribútu vyvážilo negatívne hodnotenie niektorého iného atribútu. Známe sú dva typy kompenzačných pravidiel – jednoduché a zohľadňujúce dôležitosť jednotlivých atribútov (vážené aditívne alebo lineárne kompenzačné pravidlo).
Hodnotenie (0x):