Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Etika v podnikaní

Skryť detaily | Obľúbený
Morálka
– niečo, ako nejaký mrav, zvyk, obyčaj
– niečo nepísané, ako sa ľudia správajú, konajú

Etika
– teória o morálke, spísané veci /normy, zákony, kódexy/

Etika
 filozofic. disciplína, ktorá skúma morálne relevantné konanie
 súhrn pravidiel a zásad správania sa v danej spoločnosti
 súbor princípov a zásad, ktoré umožňujú rozlišovať čo je dobré a čo je zlé alebo nesprávne
 teória mravnosti, morálky, filozofic. disciplína, ktorá sa zaoberá hodnotným základom, postojom a správania sa ľudí, k zákl. kategóriám patrí šťastie, sloboda, zmysel života
 veda o morálke ETHOS – obyčaj, mravnosť

Predmet podnikateľskej etiky
 výchova o morálke
 vytvorenie morálky, ktorá by pomohla k tomu, aby ľudia mohli v spoločnosti dobre žiť
 súvislosti s ostat. spoločens. vedami
 spoločenské normy, ktoré určujú správanie sa ľudí, ich smerovanie a konanie /jasné, zrejmé/
 vytvorenie morálnych zásad spoločens. života

Podnikateľská etika
 aplikovaná integratívna normatívna etika, ktorá sa zaoberá skúmaním interakcie etikou a ekonomikou
 normatívna etika, ktorá sa zaoberá pôsobením morálnych noriem a princípov na všetkých úrovniach ekonomiky
 reflexia etických princípov do všetkých podnikateľs. činností zahŕňajúcich individuálne a spoločens. normy a hodnoty
Hodnotenie (0x):