Registrácia | Prihlásiť

Skriptá: Základy marketingu II

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Nie je novinkou, že marketing je v súčasnosti jednou z najúčinnejších metód riadenia. Je to metóda, ktorá v sebe sústreďuje v logickej postupnosti kroky vedúce k tomu, aby prvotný nápad bol zhmotnený do produktu, tento aby ďalej na trhu čo najpriaznivejšie obstál v konkurencii, a zároveň, aby zabezpečil podniku kompenzáciu všetkých - i nepriaznivých vplyvov - ktoré tento proces nevyhnutne vyvoláva.

Marketing ako metódu je možné rozdeliť do štyroch fáz [1] :
• koncepčná fáza,
• analytická fáza,
• realizačná fáza,
• fáza spätnej väzby.

V koncepčnej fáze podnik formuluje svoju marketingovú filozofiu, ktorá vymedzuje sféry podnikateľského záujmu a smery vyhľadávania trhových príležitostí. Tieto príležitosti ďalej podnik podrobuje v analytickej fáze prísnej analýze zameranej na zistenie výhodnosti uvedenia konkrétnej myšlienky na trh. Podstatou realizačnej fázy a čiastočne i fázy spätnej väzby je vypracovanie stratégie, ktorej úlohou je uvedenie marketingovej filozofie „do života". Marketingová stratégia musí definovať strategické nástroje a spôsob ich použitia pri zavádzaní myšlienky zhmotnenej do produktu na trh.
Hodnotenie (0x):