Registrácia | Prihlásiť

Prezentácia: Vzdelávanie zamestnancov v podniku ako súčasť personálnej práce

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Rozvojom technológií, nástupom informačnej spoločnosti, globalizáciou ekonomiky a celkovú premenu trhu práce podčiarkujú strategicky významné pojmy t. j. vzdelávanie, výchova a učenie. nestačí len získať základné vzdelanie, aby občan celý život pracoval, ale vzniká potreba celoživotného vzdelávania sa.
vzniká tzv. znalostná ekonomika. Znalostná ekonomika predstavuje vznik najdynamickejšej a najkonkurencieschopnejšej ekonomiky na svete. Neznamená nič iné, len toľko, že budúci vývoj je v rozhodujúcej miere ovplyvňovaný využívaním ľudského potenciálu – jeho vedomostí a znalostí.
na slovensku je založený oficiálny vládny program Minerva. Minervu je možné poňať v dvoch významoch :
1. jej podstata – meno rímskej bohyňe umu, rozumu, vzdelania a patrónka civili-
začného života,
2. skratka pre – mobilizácia inovácií v národnej ekonomike a rozvoj vedecko –
vzdelávacích aktivít.
Cieľom programu Minerva je vyvíjať aktivity na podporu rozvoja znalostnej ekonomiky na Slovensku, ktorá je považovaná za jedinú cestu ako na Slovensku čo najrýchlejšie dosiahnuť a dlhodobo udržať životnú úroveň typickú pre západoeurópske krajiny.
4 oblasti minervy:
1. Informačná spoločnosť
2. Inovácie, veda a výskum
3. Investície do ľudí a vzdelávania
4. Podnikateľské prostredie –
Podstata vzdelávania zamestnancov V každom podniku by mal byť vytvorený priestor a podmienky pre systematickú starostlivosť o rozvoj vzdelávania a pracovných schopností všetkých zamestnancov podniku, ako manažérov, tak aj výkonných zamestnancov.


2.1 Realizácia vzdelávania zamestnancov
V dnešnej dobe efektívné systematické vzdelávanie zaisťujú podniky, ktoré vychádzajú zo strategických cieľov rozvoja konkurencieschopnoti spoločnosti a z potrieb celoživotného vzdelávania svojich zamestnancov. Realizácia podnikového vzdelávania musí byť starostlivo pripravená, komplexne zabezpečená a aktívne realizovaná.
Realizácia podnikového vzdelávania - základné fázy
 identifikácia potreby vzdelávania,
 plánovanie vzdelávacích aktivít,
 realizácia vzdelávacích aktivít – plánu,
 vyhodnocovanie efektívnosti programu vzdelávania (spätná väzba).
Hodnotenie (0x):