Registrácia | Prihlásiť

Skriptá: Manažérska etika a komunikácia v podnikaní

Zobraziť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
Predslov
Riadenie sa stalo alfou a omegou existencie každého systému a jeho subsystémov. Takýmito subsystémami sú aj podnikateľské subjekty, ktoré existujú a fungujú za účelom dosahovania ekonomických a spoločenských cieľov. Úspešnosť ich činnosti vo veľkej miere závisí od ľudí, ktorí ich „robia“ funkčnými. Nenahraditeľné miesto v tomto smere patrí riadiacemu subjektu - manažmentu podniku a konkrétne jednotlivým manažérom.
V riadiacej činnosti nie je ľahké a jednoduché zvládať množstvo úloh vyplývajúcich z postavenia manažérov v hierarchizovanom systéme riadenia. Náročné požiadavky na ich úspešnosť si vyžadujú neustále sebavzdelávanie a získavanie nových skúseností. V tomto procese významné miesto zohrávajú aj vedomosti z oblasti aplikovanej podnikateľskej etiky, a zo psychológie, ktoré v podobe manažérskej etiky a komunikácie predkladáme v tejto monografii.
Snahou každého dobrého manažéra je zabezpečiť takú podnikateľskú stratégiu, ktorá je v súlade s ekonomickými cieľmi podnikateľského subjektu, s právnym poriadkom spoločnosti a spoločenskou morálkou. Významný podiel v tomto smere zohráva aj oblasť interpersonálnej komunikácie. Profesionálna komunikácia vyžaduje od manažéra pravdivé systematické informácie, dôveru, schopnosť presvedčiť, vysokú kultúru správania sa k zamestnancom a iné.
Nerešpektovanie manažérskej etiky a nesprávna komunikácia môžu spôsobiť vážne problémy v riadení, a tak negatívne ovplyvňovať strategické zámery podnikateľského subjektu a v konečnom dôsledku aj celej spoločnosti. Naopak, osvojenie si a uplatňovanie v manažérskej praxi zásad a princípov etiky a komunikácie je predpokladom efektívneho riadenia a fungovania organizácie ako aj celkovej úspešnosti manažéra.
Hodnotenie (0x):