Registrácia | Prihlásiť

Poznámky: Etický kódex reklamy

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Preambula

Etické zásady reklamnej praxe v SR (ďalej len „Kódex“) vydáva Rada pre reklamu (ďalej len „Rada“) v súlade s článkom III. svojich stanov. Účelom Kódexu je napomôcť k tomu, aby reklama v Slovenskej republike čo najlepšie slúžila zadávateľom reklamy a verejnosti, aby spĺňala etické hľadiská reklamy požadované občanmi SR, bola predovšetkým pravdivá, čestná a slušná a aby svojím obsahom a formou v rozsahu tohto Kódexu rešpektovala medzinárodne uznávané zásady reklamnej praxe vypracované Medzinárodnou obchodnou komorou.

Kódex nenahrádza právnu reguláciu reklamy, avšak nadväzuje na ňu stanovením etických zásad. Kódex je určený subjektom pôsobiacim v oblasti reklamy a formuluje pravidlá ich profesionálneho správania. Kódex zároveň informuje verejnosť o hraniciach reklamnej etiky a o subjektoch, ktoré dobrovoľne prijali a sú rozhodnuté dodržiavať tieto hranice prostredníctvom princípov etickej samoregulácie.

Členovia Rady akceptujú Kódex a zaväzujú sa, že budú pri zadávaní, realizácii a uverejňovaní reklám prihliadať na ustanovenia Kódexu. V prípade, ak Arbitrážna komisia Rady (ďalej len „Komisia“) vydá nález, že konkrétna reklama je v rozpore s Kódexom, členovia Rady, ktorí sa na zadávaní, realizácii a uverejňovaní tejto reklamy podieľali sa zaväzujú, že uskutočnia všetky potrebné úkony k tomu, aby bolo zamedzené ďalšie šírenie tejto reklamy. Kolektívni členovia Rady sa zaväzujú uskutočniť úkony potrebné k tomu, aby boli ich členovia zaviazaní k povinnostiam, stanoveným týmto odsekom členom Rady. Členovia Rady sa zároveň budú zasadzovať o to, aby aj všetky ostatné subjekty pôsobiace v oblasti reklamy na území SR rešpektovali ciele a jednotlivé ustanovenia tohto Kódexu.
Hodnotenie (0x):