Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Poznámky z prednášok - Personálne riadenie

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
1. Personálne riadenie a jeho úloha v podniku

1. koncepcia a systém práce s ľuďmi v podniku
2. pojem a význam personálneho riadenia
3. manažérske poňatie personálneho riadenia
4. úlohy personálneho riadenia
5. personálna politika
6. personálna stratégia
7. strategické personálne riadenia
Činnosti personálneho riadenia - cieľom je prepracovať sa do stredu „slimáka“
1. vyhľadávanie - získavanie určitého počtu uchádzačov
2. plánovanie - cieľavedomá činnosť
3. výber - rôznymi metódami - potom prijatie
4. adaptácia - orientácia zamestnancov
5. štýl a metódy riadenia (vedenia) - autoritatívny, liberálny, demokratický
6. hodnotenie a odmeňovanie
7. riadenie odborného rozvoja
8. pracovná mobilita (zmena podmienok, zákony) a funkčná mobilita (postup v rebríčku funkcií)
9. dlhodobá stabilita a perspektíva
10. podniková sociálna klíma
11. spolupatričnosť
Bod 1: Koncepcia a systém práce s ľuďmi v podniku
Vývoj názorov na človeka v personálnom riadení: človekom sa zaoberalo v spoločenských vedách.
- 19 st. - začiatok - súvisel s industrializáciou a technickým rozvojom v Európe - zásadný vplyv na človeka - v prvom rade na robotníkov - išlo o pracovné podmienky, spôsob bývania, alkoholizmus = celospoločenské problémy.
Hodnotenie (0x):