Registrácia | Prihlásiť

Referát: Vplyv emócii na nákupné správanie spotrebiteľov

Skryť detaily | Obľúbený
Spotreba je v živote človeka mimoriadne dôležitá. S rozvojom potrieb sa vyvíja a mení, čo sa prejavuje v dynamike vývoja objemu a štruktúry dopytu na spotrebiteľskom trhu. V záujme tvorby takej ponuky produktov, ktorá zodpovedá potrebám spotrebiteľa, marketingoví manažéri skúmajú potreby spotrebiteľa, rozlišujú spotrebiteľské skupiny a prispôsobujú produkt ich potrebám a želaniam. Keďže stále študujem a som prakticky len absolvent zo strednej školy, nemám potrebné marketingové poznatky a skúsenosti z praxe konkrétneho podniku. No nakupovaniu sa asi ako každý zdravý človek nevyhnem. A ani nechcem vyhýbať... pretože túto každodennú činnosť, ktorú mnohí robia, len preto, že musia, robím ja s veľkým nadšením. No veľmi často sa necháme strhnúť reklamným spotom, či pekným dizajnom a zabúdame na efektívnosť, či užitočnosť, čo sa mi stáva veľmi často... A preto som sa rozhodla posvietiť si na naše emócie a urobiť si malý výlet do nášho podvedomia, ktoré nás riadi pri každom nákupe a nenechať sa len tak ľahko oklamať. Pretože emócie ľudí ovplyvňujú viac, ako si pripúšťajú. V tejto štúdii som spracovala niektoré psychologické faktory a ich vplyv na nákupné správanie spotrebiteľov v dnešnej modernej dobe, ktoré či chceme, a či nie na nás pôsobia pri každom nákupe. Nosné informácie vychádzajú z odborných marketingových kníh, z internetových informácií, zverejnených médiami pre tieto účely, ako aj z vlastných skúsenosti.
Kľúčové slová:

marketingova študia

Hodnotenie (0x):