Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Corporate culture

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:52,9 %
  • Typ:Prednášky
  • Kategória:Nezaradené
  • Podkategória:Žurnalistika
  • Predmet:Žurnalistika
  • Autor:zadsemuser
  • Rozsah A4:3 strán
  • Zobrazené:869 x
  • Stiahnuté:0 x
  • Veľkosť:0,1 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:33401
  • Posledna úprava:30.05.2010
4.1. Charakteristika corporate culture
Záujem o corporate culture (firemnú kultúru, ďalej CCul) sa začal výrazne prejavovať v 80-tych rokoch 20-ho storočia; najprv v USA a západných štátoch Európy. Každá firma má vlastnú unikátnu kultúru a špecifické hodnoty. Väčšina firiem sa však nesnažila takúto kultúru vedome vytvárať a uvedomovať si jej význam. Neexistujú jednotné spôsoby riadenia, ani postoje k zákazníkom či rovnaký štýl riešenia problémov. Výskum však potvrdil, že v rámci jednej firmy sú dodržiavané isté pravidlá, ktoré ovplyvňujú jej vnútornú atmosféru. „Táto typická atmosféra rozhoduje o úspešnosti firmy.“ Vnútorná atmosféra je odrazom kultúry firmy. Zahŕňa to, čomu firma verí, je súborom noriem, hodnôt a štandardov, ktorými sa firma riadi a ktoré ovplyvňujú spôsob realizácie jej činností. „V prenesenom význame reprezentuje myslenie, plánovanie a hodnotovú orientáciu firmy.“ CCul sa odráža aj vo firemnom správaní (corporate behaviour, ďalej CB), ktoré reprezentuje typické prvky vonkajších prejavov a spôsob vykonávania činností na všetkých úrovniach firmy. Zahŕňa rovnaké správanie ľudí v riadení spolupracovníkov, v celkovej politike firmy, ale aj „vo vybavovaní reklamácií, v kvalite produktov a v dizajne“.
Kľúčové slová:

corporate culture

Hodnotenie (0x):