Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Samsung (medzinárodný marketing)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1. Strategický kontext firmy

Historický vývoj spoločnosti

Spoločnosť Samsung je svetovým výrobcom spotrebnej elektroniky, mobilných telefónov a digitálnych médií. Pôsobí v 57 krajinách sveta a je v celkovom hodnotení jednou z popredných firiem na svete. Spoločnosť Samsung vznikla 1. marca 1938 v kórejskom meste Daegu. Zakladajúcim predsedom bol Byung-Chull Lee. Na začiatku sa jeho podnik zameriaval najmä na predaj a vývoz sušených rýb, zeleniny a ovocia z Kórey do Mandžuska a Pekingu. Ani nie o desať rokov už spoločnosť Samsung (čo v kórejčine doslova znamená „tri hviezdy“) mala vlastné mlyny a baliace stroje, vlastné výrobné prevádzky a predajne, ktoré sa stali základom modernej globálnej spoločnosti, ktorá stále nesie rovnaké meno. Až v roku 1969 sa začala zaoberať výrobou elektroniky a v roku 1970 vyrobila 1. čiernobiely televízor. V 70. rokoch spoločnosť Samsung položila strategické základy pre svoj budúci rast investíciami do ťažkého, chemického a petrochemického priemyslu... 
Hodnotenie (0x):