Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Problém prirodzenosti vo výchove - komparácia J. Locka a J. J. Rouuseaua

Skryť detaily | Obľúbený
Práca je komparáciou a zhodnotením dvoch výchovných prístupov - konkrétne Johna Locka - dielo O výchove a J.J. Rousseaua - Emil alebo o výchove.
V závere - zhodnotenie a prínos pre súčasnosť.

John Locke: O výchove Cieľom výchovy podľa J. Locka je vychovať všestranne vzdelaného úspešného a zdatného gentlemana – stelesnenie požiadaviek vtedajšej mladej buržoázie, ktorý by rozumne riadil svoje záležitosti v živote a stal sa osožným sebe aj spoločnosti. Proti dovtedy zaužívanému scholastickému systému vzdelávania však postavil požiadavku reálneho vzdelávania, založeného na priateľskom vzťahu k dieťaťu a prirodzenej autorite vychovávateľa.

J. J. Rousseau: Emil alebo O výchove Vo svojej teórii vychádzal z Lockeho vzoru a rozhodol sa výchovou detí bohatých rodičov zmeniť vládnucu triedu tak, aby bola schopná napraviť celú spoločnosť. Jeho pedagogický odkaz pre všetkých by sme v krátkosti mohli zhrnúť ako: dôraz na súlad výchovy s prírodou, kritizujúci výchovný formalizmus, zároveň požadujúci humanizáciu školstva a ideál ľudskosti ako hlavnej úlohy pri výchove.
Hodnotenie (0x):