Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Prednášky na Marketing služieb

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Služby ako ekonomické činnosti
Vymedzenie služieb
Služby je možné vymedziť z viacerých hľadísk. Uvedieme hľadiská potrebné z pohľadu marketingu:

a) V marketingovej teórii sa služby vymedzujú týmito prvkami:
» služba je činnosť, ktorú môže jedna strana ponúknuť druhej
» je nehmatateľná
» nevytvára nadobudnutie vlastníctva
» jej realizácia môže ale nemusí byť spojená s fyzickým výrobkom.

V praxi však existujú výnimky spočívajúce v tom, že zákazníci posudzujú služby podľa hmatateľných prvkov, napr. reštauračné a stravovacie služby všeobecne.

b) V súčasnej praxi trhovej ekonomiky sa za službu považuje tá ekonomická činnosť, ktorá sa:
» produkuje prostredníctvom ekonomickej jednotky (živnostník, firma, podnik, organizácia)
» poskytuje tretím osobám - subjektom (jednotlivec, domácnosť, podnik, organizácia, spoločnosť ako celok)
» vykonáva platenými zamestnancami.
Hodnotenie (0x):