Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Lokálne distribučné systémy a internacionalizácia maloobchodu

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1. Maloobchodná sieť


Distribučný systém na lokálnej úrovni reprezentuje maloobchodná sieť.

Definícia maloobchodnej siete:  
Je to výsledok lokalizačnej stratégie podnikov v umiestňovaní bodov na predaj tovaru a služieb; taktiež je to súbor prevádzkových, maloobchodných jednotiek zameraných an predaj tovaru a služieb konečnému spotrebiteľovi ako posledný stupeň každého distribučného kanála.

Maloobchodnú sieť môžeme členiť podľa viacerých oblastí napr. podľa:
  • · formy vlastníctva
  • · riadiaceho subjektu  
  • · sortimentu
  • · veľkosti
  • · špecializácie  
  • · foriem predaja a iných
Princípy projektovania a rozvoja maloobchodnej siete na území boli teoreticky spracované už na začiatku 20.storočia viacerými autormi. Pri usmerňovaní rozvoja maloobchodnej siete by sa mali rešpektovať tieto zásady:

stupňovitosť maloobchodnej vybavenosti – v mestách má obchodná sieť spravidla niekoľko úrovní centier, od centier najvyšších radov (celomestských) s širšou regionálnou pôsobnosťou cez centrá obvodové (sektorové) až po centrá nižších radov (tzv. susedské, okrskové, miestne).  
Hodnotenie (0x):