Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Študijný materiál na Marketing

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Def.: koncepcia, filozofia, (podnik prístup) založená na dosahovanie cieľov prostredníctvom uspokojenia potrieb trhu.
- môže ísť o
1. finančné ciele (zisk)
2. existencia, realizácia činností, pre ktoré boli zriadené (neziskové organizácie)

Potreby
- pocit nedostatku niečoho. Každý človek má v každom okamihu potrebu. (Maslowova pyramída),
- človek sa začne uspokojovaním potrieb vyšších stupňov až vtedy, keď sú uspokojené potreby na nižšom stupni,
- výrobcovia, ktorí sa orientujú na výrobky uspokojujúce základné potreby, môžu počítať s dlhodobým, stálym dopytom po svojich výrobkoch,
- Výrobcovia na vyšších stupňoch musia počítať, že dopyt nebude stály.

Požiadavky
- keď z ponuky vyberieme konkrétny výrobok, ktorým chceme uspokojiť potrebu, hovoríme už o požiadavke,
- je to konkretizovaná potreba.
Hodnotenie (0x):