Registrácia | Prihlásiť

Referát: Poslanie, vízia a ciele podniku

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
ÚVOD

Proces strategického riadenia sa skladá zo správnej formulácie vízie poslania podniku, analýzy interného a externého prostredia podniku, vhodnej stratégie podnikového a podnikateľského zámeru, organizačných zmien a správnej kontroly. Pohľad podniku do budúcnosti je časovo a vecne štruktúrovaný , predstava o dlhodobých časových horizontoch sa vyjadruje v podobe vízie . Víziu konkrétnejšie vyjadruje poslanie, ktoré hovorí čo robí podnik v prítomnosti a v blízkej budúcnosti. Vízia s poslaním tvoria všeobecné riadenie, sú východiskové na formulovanie cieľov.  

Predstava o najvzdialenejších časových horizontoch sa vyjadruje v podobe vízie, ktorá je inšpiráciou aj výzvou dovnútra aj navonok podniku. Všeobecnejší obsah vízie nachádza konkrétnejšie vyjadrenie v poslaní, ktoré hovorí o tom, čím hlavným sa podnik zaoberá v súčasnosti a menej vzdialenej budúcnosti. Vízia a poslanie predstavujú dobrý rámec a východisko na formulovanie cieľov, ktoré by mali byť jednoznačné, záväzné a krátkodobo až strednodobo kontrolovateľné. Nie je ani tak dôležité, v akom poradí budú časti budúcej orientácie formulované, podstatné je, aby v konečnom dôsledku na seba logicky a chronologicky nadväzovali od vízie cez poslanie k cieľom.  
Hodnotenie (0x):