Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Sumár z prednášok Marketingové stratégie

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
Prednášky - (krátky výcuc) od prof. Lieskovskej

Metódy stanovenia ceny výrobku
1. nákladové
- prirazkova – zohladnuje rezijne naklady suvisiace s prevadzkovanim cinnosti, rozpocitame to na jeden kus.
- analyza nuloveho bodu
- vypocet ceny na zaklade cielovej navratnosti – kolko musi stat vyrobok,aby sa mi vratila cena napr.stroja, tlaciarne

2. dopytové
- Zohladnuje dopyt po produkte, ak mame nizke vyrobne naklady, ale vysoky dopyt, mozeme cenu navysit, pokial je cena prijatelna pre konkretneho zakaznika

3. konkurenčné

Strategicke planovanie sa uskutocnuje na 4 org. urovniach
- Korporativna – akoze univerzita
- Divizionalna – akoze fakulty
- Strategicke podnik.jednotky – akoze studijne odbory
- Vyrobkova uroven - predmety
Hodnotenie (0x):