Registrácia | Prihlásiť

Diplomová práca: Prevencia sociálno-patologických javov na stredných školách

Zobraziť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady

     Prelomové spoločenské obdobia a obzvlášť revolučné udalosti prinášajú so sebou popri pozitívnych zmenách aj nežiadúce dôsledky pre občanov i celú spoločnosť. Po transformačných procesoch v Slovenskej republike po roku 1989 a v dôsledku spoločensko-ekonomického vývoja dochádza k nárastu negatívnych spoločenských javov, od drobných problémov v správaní až po závažné sociálno-patologické javy. Spektrum sociálno-patologických javov je široké a v súčasnej dobe ohrozujú aj žiakov základných a stredných škôl. Zvýšila sa kriminalita, toxikománia a iné patologické závislosti. S uvedenou problematikou sa v súčasnosti stretávame každý deň v rodinách, školách, na spoločenských podujatiach. Tento stav je častý a riešenie tohto problému je neľahké. Mládež má svoje vlastné návyky, postoje získané z vlastnej rodiny, školského prostredia a z rovesníckych skupín.

     Nárast sociálno-patologických javov v spoločnosti vyvolal akútnu spoločenskú potrebu venovať zvýšenú pozornosť týmto javom z hľadiska systému prevencie i represie, a to zo strany celej spoločnosti. Predpokladom úspešného riešenia problémov súvisiacich s nárastom sociálno-patologických javov je nutnosť tieto problémy poznať z hľadiska ich etiológie, vývinu, typológie a prevencie. Z tohto dôvodu sa stala aj predmetom diplomovej práce.

    Cieľom diplomovej práce je priblížiť vybrané deviantné formy správania z hľadiska terminologického, etiologického a najmä z aspektu preventívneho.

Diplomová práca sa skladá z teoretickej analýzy problematiky a empirickej časti. Teoretická časť práce je spracovaná s využitím literárnej metódy, pomocou naštudovanej odbornej literatúry, časopisov, zákonov a iných prameňov. Je rozčlenená do 4 kapitol, v ktorých je analýza zameraná na súčasný stav riešenia problematiky, objasnenie základnej terminológie, charakteristiku vybraných sociálno-patologických javov a prevenciu v oblasti sociálno-patologických javov.

Výskumná časť práce obsahuje poznatky z vlastného empirického výskumu zameraného na zisťovanie vzťahu žiakov stredných škôl k sociálno-patologickým javom, interpretáciu výsledkov výskumu, zovšeobecnenie výsledkov výskumu a odporúčania pre prax. Podrobne je metodika výskumu uvedená v projekte výskumu.

 

Hodnotenie (0x):