Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Vzdelávanie a rozvoj zamestnancov

Zobraziť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Cieľom našej práce bolo priblížiť problematiku týkajúcu sa vzdelania zamestnancov a následne aj rozvoj zamestnancov. Keďže kvalita a vzdelanostná úroveň podmieňuje úspech každej organizácie, zamestnanci by mali byť preto vedení k tomu, aby sa ďalej vzdelávali a rozvíjali. Vzdelávanie musí byť nepretržité a prepojené na pracovnú činnosť, vykonávanú v súlade s podnikateľským zámerom organizácie. V práci sme opísali celý proces vzdelávania aj čo tomuto procesu predchádza. Zadefinovali sme päť prístupov podnikov k vzdelávaniu zamestnancov, ktoré sa považujú za filozofiu podniku. Zamerali sme sa aj na potreby vzdelávania, či je nutné zamestnancov v rámci pracovného procesu ďalej vzdelávať a jednotlivé potreby vzdelávania sme identifikovali prostredníctvom analýz potrieb vzdelávania na úrovni podniku, na úrovni pracovných miest a na úrovni jednotlivých zamestnancov. Celý proces vzdelávania zamestnancov sme rozdelili do štyroch cyklov, ktoré predstavujú jednotlivé modely aktivít. V nadväznosti na identifikáciu potrieb vzdelávania sme prešli na určenie konkrétnych cieľov prostredníctvom plánovania vzdelávania zamestnancov. Popísali sme rôzne druhy metód vzdelávania a ich spôsoby uplatňovania. Zadefinovali sme rôzne pojmy súvisiace s procesmi vzdelávania sa. Keďže vývoj týchto metód vzdelávania sa stále rozvíja, spomenuli sme a stručne popísali možnosti využitia elektronických médií. Následne sme sa zamerali na hodnotenie efektívnosti vzdelávania zamestnancov, ktoré slúži firmám na zistenie, v akej miere sa splnili ciele vzdelávania a či bolo vzdelávanie efektívne. Hodnotenie vychádza z viacerých kritérií a postupov, ktoré sme zaradili do piatich úrovní vyhodnocovania vzdelávania.

Úspech podnikov závisí najmä od vzdelaných a zručných manažérov, a preto sme rozobrali aj problematiku rozvoja manažérov, čo má strategický dopad na podnik, v ktorom pracuje a poukázali sme na odlišnosti medzi rozvojom manažérov a vzdelávania ostatných zamestnancov. K významným aktivitám riadenia ľudských zdrojov patria rozhodnutia zamerané na vnútorné formovanie pracovného potenciálu podniku prostredníctvom rozmiestňovania zamestnancov medzi jednotlivými pracovnými miestami. Načrtli sme teda aj tému kariéry, ktorá môže výrazne ovplyvniť rozhodovanie zamestnancov. Na zosúladenie cieľov podniku s cieľmi rozvoja zamestnancov sa vyžaduje popísať proces riadenia kariéry.
Hodnotenie (0x):