Registrácia | Prihlásiť

Skriptá: Audit marketingu a cien

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1.1 PODSTATA MARKETINGOVÉHO AUDITU

Audit je v modernom manažmente firiem synonymum objektivity, je účinným nástrojom skvalitňovania riadenia. Podstata audítorskej činnosti spočíva v kritickej analýze informácií s cieľom hodnotenia operatívnych činností.

Vo všeobecnosti možno audit definovať ako „proces, pomocou ktorého kompetentná a nezávislá osoba zhromažďuje a vyhodnocuje poznatky o kvalifikovateľných informáciách týkajúcich sa určitej ekonomickej reality, s cieľom stanoviť a oznámiť stupeň zhody medzi kvantifikovateľnými informáciami a stanovenými kritériami." Podniky, ktoré odhalia slabiny v uplatňovaní efektívnosti marketingu, musia podstúpiť analýzu vo forme marketingového auditu.

Na rozdiel od auditu účtovnej závierky, ktorý sa obmedzuje len na strohé konštatovanie, či je, prípadne nie je možné potvrdiť jej správnosť, je marketingový audit kompletné, systematické, nezávislé a pravidelné skúmanie marketingového prostredia podniku alebo prevádzkarne, jej cieľov, stratégií a činností s cieľom vymedzenia problémových oblastí a príležitostí. Na základe tejto analýzy sa odporúčajú plány opatrení na zlepšenie výkonnosti marketingu podniku. Podľa P. Kotlera je marketingový audit kompletné, systematické, nezávislé a pravidelné skúmanie marketingovej výkonnosti podniku, jeho cieľov, stratégií a činností, s cieľom vymedziť problémové oblasti a príležitosti a odporučiť plán opatrení na zlepšenie marketingovej výkonnosti firmy.  

Podľa J. Lykovej marketingový audit predstavuje systematickú sekvenciu diagnostických krokov, ktoré zaberajú marketingové aktivity podniku v širokom meradle. Ide o komplexné, systematické, nezávislé skúmanie, uskutočňované periodicky. Po dôkladnej analýze nasleduje plán opatrení na zlepšenie marketingu firmy. Marketingový audit nie je iba odborné posúdenie marketingových činností bez kvalifikácie výsledkov a stanovení priorít riešenia, ktoré sa často marketingovým auditom nazýva. Marketingový audit je hĺbkové overovanie marketingového chovania celej organizácie. Podľa Ekonomickej encyklopédie marketingový audit je prvým krokom vypracovania marketingového plánu a marketingovej stratégie. Jeho cieľom je skúmanie podnikových predpokladov na dosiahnutie marketingových výsledkov.  
Hodnotenie (0x):