Registrácia | Prihlásiť

Vypracované otázky: Personálny manažment - štátnice

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1.Personálny audit

Nástroj, ktorý hĺbkovo posudzuje potenciál a silné a slabé stránky pracovníkov na ich pozíciách, pomáha vytvoriť správnu štruktúru tímov. Prináša manažmentu viac informácií, aby mohol efektívnejšiee riadiť a pracovať s ľudskými zdrojmi. Audit prináša objektívne externé hodnotenie, porovnanie kvality personálu so situáciou na trhu. Audit - proces získavania a vyhodnocovania info o personálnych činnostiach a udalostiach v podniku, je to nezávislé a objektívne posúdenie personálnej situácie v organiyácii ( vzťahy na pracovisku, ako zvýšiť výkonnosť pracovníkov, optimalizáciu ich počtu).

Cieľom auditu je zistiť mieru súladu medzi získanými informáciami a stanovenými kritériami. Poskytnúť info a vysvetlenia k riadeniu ľudských zdrojov a praktikám odborného rozvoja. Na dosiahnutie cieľa – treba hľadať info vertikálne ( cez osobný útvar) aj horizontálne (cez iné útvary).
Audit sa uskutočňuje v celej organizácii. Je to personálna služba, ktorá poskytuje nezávislé a objektívne hodnotenie personálnzch a manažérskych procesov a činností a navrhuje optimálne riešenia problémov.

Postupy personálneho auditu
Počiatočné etapy – dohoda medzi poradcom a klientom na diagnóze funkcií riadenia ĽZ – je to východiskový bod. Postupy sa môžu odlišovať – získavajú info kvantitatívnej a kvalitatívnej povahy z rôznych záznamov a správ, doplňujú sa pohovormi, dotazníkmi, prehľadmi. Info sa získavajú pomocou plošnej štúdie (BOZP, absencie) alebo hĺbkovej štúdie ( skúma sa výkonnosť vybranej vzorky jednotlivcov po dlhší čas)

Fázy realizácie auditu - *** fáza systematickej prípravy a analýzy ( popisy pozícií a kompetencií na všetkých hodnotených úrovniach – definícia pozície, vzťahy, postavenie v org.štruktúre, zodpovednosti, kompetencie), *** fáza samotného priebehu auditu ( účastníci vyplnia osobné dotazníky a následne absolvujú individálne štrukturované rozhovory – tie sa zaznamenávajú a vyhodnocujú) *** fáza prípravy a realizácie hodnotiacich správ ( sú vždy v písomnej podobe, obsahujú celkové zhodnotenie situácie a správy o jednotlivcoch, tímoch a závery a odporúčania).Kritériá hodnotenia sa vyberajú podľa cieľov a požiadaviek zamestnávateľa – schopnosť rozhodovať, riešiť problémy, motivácia, kompetencie, atď. *** fáza implementácie (zavedenie záverov a odporúčaní do praxe.  
Hodnotenie (0x):