Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Prednášky - Firemné plánovanie

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
FIREMNÉ PLÁNOVANIE (1. prednáška)
- slovo plánovať pochádza z latinského „Planta“ = náčrt budovy
- plánovať znamená načrtnúť schému, projektovať
- protikladom plánovania je improvizácia, pracovať bez plánu, náhodne

Obsahové významy plánovania:
• orientácia na budúcnosť,
• alternatívne možnosti výberu ciest v záujme dosiahnutia zmeny,
• výber jednej z alternatív.

PLÁNOVANIE – činnosť, ktorá je vždy spojená s rozvojom, zmenou stavu, zmenou štruktúry alebo zdrojov za účelom dosiahnuť ciele podniku. (príklad z praxe: Anketa: Má podnik formálny plán pre budúcnosť? Odpoveď: Väčšinou kladná, áno – má. Komentár: Pri podrobnejšom skúmaní sa zistí, že plán. rozumejú podniky často projekciu predaja, ktorá sa robí ako extrapolácia minulého vývoja. To však nieje formálne plánovanie! Ak podnik očakáva rast predaja napr. o 15%, ale v budúcom období neurobí žiadne zmeny, iba to zaznamená, nie je to plán!)...
Hodnotenie (0x):