Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Teória a návrh brzdového kotúča

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Kotúčové brzdy majú dlhú históriu vývoja. Experimenty s kotúčovými brzdami začali v Anglicku v 90. rokoch 19. storočia. Vôbec prvý automobil s kotúčovými brzdami bol patentovaný Frederickom Williamom Lanchesterem v jeho Birminghamskej továrni v roku 1902. Širšieho uplatnenia sa ale dočkali až po 50 rokoch 20 storočia. Pôvodné viacpiestíkové prevedenie bolo zjednodušené na prevedenie s jedným piestom a plávajúcim strmeňom. Neustále sa pracuje na inováciách všetkých brzdových komponentov. Vylepšené zloženie brzdových kotúčov zvyšuje odolnosť proti prasklinám a predlžuje ich životnosť pri zachovaní vysokého brzdnéhovýkonu, vynikajúceho odvodu tepla a minimálneho opotrebenia. Brzdové kotúče spolu s brzdovými doskami vzájomne tvoria jedinečnú kombináciu, ktoráposkytne správny pomer opotrebenia medzi kotúčom a doskami. Použitie nekvalitných brzdových kotúčov a dosiekmôže nielen zrýchliť ich opotrebenie, ale aj nepriaznivo ovplyvniť celkový brzdný výkon vozidla. Použitím kvalitných komponentov zabezpečíte pre svoje vozidlo maximálny brzdný účinok, dokonalý odvod tepla, vyvážené opotrebenie.
Hodnotenie (0x):