Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Súťažná politika v Slovenskej republike

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Súťažná politika je revelantnou politikou pre prebiehajúce ekonomické reformy, ktoré zahŕňajú cenovú liberilizáciu, postupnú elimináciu administratívnych cien, privatizáciu, liberalizáciu obchodu. Cieľom tejto politiky je voľná a spravodlivá súťaž, otvorené trhy, podpora trhových princípov a garancia rovnakých podmienok pre účastníkov trhu. Plnenie tohto cieľa znamená, že dostatok konkurujúcich si subjektov vytvorí predpoklad nízkych cien a efektívneho využívania zdrojov jednotlivými podnikateľmi. Základnými prvkami súťažnej politiky sú určité metódy a postupy, ktoré sú aplikované za účelom dosiahnutia cieľov. Determinujú ju určité zásady formálneho a neformálneho charakteru. Medzi formálne pravidlá patrí legislatíva( monitoring, prevenciu, riešenie absencie pravidiel, harmonizáciu pravidiel) a celkové prostredie (zákony ovplyvňujúce rovnosť šancí, vymožiteľnosť práva). Medzi neformálne pravidlá patria informovanosť verejnosti, ovplyvňovanie verejnej mienky, pestovanie súťažnej kultúry, aktivity protimonopolnej inštitúcie, aktivity mimovládnych organizácií, aktivity asociácií spotrebiteľov a vplyv médií.
Hodnotenie (0x):