Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Produkt cestovného ruchu

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
Produkt cestovného ruchu je všetko, čo sa ponúka na trhu cestovného ruchu a má schopnosť uspokojiť potreby návštevníkov a vytvoriť tak komplexný súbor zážitkov. Je to súbor služieb, ktoré produkuje a ponúka cieľové miesto (primárna ponuka) a podniky a inštitúcie cestovného ruchu (sekundárna ponuka). Z hľadiska návštevníka je to vždy súbor služieb, pre ktorý je charakteristické:
• vzájomná podmienenosť a komplementarita,
• zákazník si produkt skladá zvyčajne sám, kombináciou rôznych služieb,
• s ohľadom na nemateriálny charakter nie je možné služby vopred vyskúšať, preto pri ich ponuke majú dôležitú úlohu informácie.

Pri tvorbe produktu cieľového miesta rozlišujeme tri úrovne produktu:
• všeobecný produkt – jadro, ktoré tvorí ponuka špecializovaných služieb (preprava, prenocovanie) a variabilná primárna ponuka cieľového miesta,
• očakávaný produkt, s ktorým sa v skutočnosti stretne zákazník s ktorým sa producent služieb odlišuje od konkurencie (prostredie, atmosféra, pohostinnosť, ochota pracovníkov, kvalita, značka),
• širší produkt poskytuje dostatočný úžitok (prekvapenie, zľava pre stáleho hosťa, blahoželanie k sviatku)...
Hodnotenie (0x):