Registrácia | Prihlásiť

Študijný materiál: Analýza marketingového prostredia a prieskum trhu

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
Analýza marketingového prostredia a prieskum trhu
Firmy pôsobia v komplexe trhového prostredia. Kto si chce na trhu udržať pozíciu, musí starostlivo sledovať a analyzovať svoje okolie. Vo všeobecnosti MP tvoria nekontrolovateľné faktory, ktoré obklopujú podnik. Úspešnosť firmy závisí od jej schopnosti prispôsobiť svoj marketingový mix vývoju prostredia. MP sa skladá z mikroprostredia a makroprostredia.

Mikroprostredie charakterizujú faktory, ktoré majú vplyv na schopnosť firmy uspokojovať potreby zákazníkov, čiže schopnosť poskytovať službu na riešenie problémov.

Mikroprostredie podniku tvorí: podnik, dodávatelia, marketingovísprostredkovatelia, sprostredkovatelia, firmy fyzickej distribúcie, agentúrymarketingovýchsluţieb, finanční sprostredkovatelia, zákazníci, konkurenti a verejnosť.
...
Hodnotenie (0x):