Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Vytvorenie, preskúmanie a rozvíjanie systému manažérstva kvality

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
DOHĽAD NAD SYSTÉMOM MANAŽÉRSTVA KVALITY
Každá organizácia chce úspešne fungovať a dosahovať svoje vytýčené ciele a čo najvyšší zisk, preto je nevyhnutné ju usmerňovať a riadiť systematicky. Mnohé organizácie preto zavádzajú systém manažérstva kvality, ktorý následne udržiavajú, čo má za následok zlepšovanie výkonnosti organizácie a zvýšenú spokojnosť zákazníkov.

Podľa autorov J. Hrubec, E. Virčíková a kol.(2009) manažérstvo organizácie zahŕňa aj manažérstvo kvality, kde je určených 8 zásad, ktoré môže vrcholový manažment pri vedení uplatniť:
1. Zameranie na zákazníka – organizácie sú závislé od zákazníkov, majú uspokojovať ich požiadavky a snažiť sa splniť, alebo prekonať ich očakávania,
2. Vodcovstvo/vedenie – lídri organizácie určujú smerovanie, vytvárajú a udržiavajú interné prostredie, kde sa zamestnanci zapoja do plnenia vytýčených cieľov organizácie,
3. Zapojenie pracovníkov – do procesu sú zapojený všetci zamestnanci na všetkých úrovniach, kde sa naplno využívajú ich zručnosti a schopnosti,
4. Procesný prístup – ak sa všetky činnosti riadia ako proces, dosiahneme želaný výsledok,
5. Systémový prístup k manažérstvu – k dosiahnutiu vytýčených cieľov je potrebné identifikovať a riadiť jednotlivé procesy,
6. Trvalé zlepšovanie – hlavným cieľom organizácie je trvalé a nepretržité zlepšovanie celkovej výkonnosti,
7. Rozhodovanie na základe faktov – je potrebné analyzovať údaje a informácie a na základe toho robiť rozhodnutia,
8. Vzájomné výhodné vzťahy s dodávateľmi – vzájomné výhodné vzťahy medzi dodávateľmi a organizáciou, umožňujú vytvárať hodnoty.

Požiadavky na systém manažérstva kvality sú presne definované v norme ISO 9001, ktorú je možné použiť v rôznych priemyselných a ekonomických organizáciách, je všeobecná a nedefinuje kategóriu produktov. Požiadavky na produkty si špecifikuje organizácia na základe požiadaviek zákazníkov, môžu obsahovať normy na produkty, procesy, technické špecifikácie, zmluvné dohody.
...
Hodnotenie (1x):