Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Zelený marketing

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Spolu s vývojom národov, prišiel rozvoj priemyslu a technológií, ktorý prebieha neustále. To všetko so sebou prinieslo negatívne dôsledky pre životné prostredie. Ďalej bolo nutné uvažovať o tom, ako zosúladiť postupný vývoj a uviesť ho do súladu s prírodou. Ekologické myšlienky boli preložené do environmentálnej politiky a štáty, podniky, jednotlivci a nad tým všetkým Európska únia sa zaoberajú týmto problémom.

Hoci sa na riešení ekologických problémov podieľajú rôzne skupiny v rámci štátu aj mimo neho, sú to práve podniky, ktoré musia svoje ekologické myslenie a riešenia prenášať do skutočných činov a v konečnom dôsledku aj do výrobkov, ktoré spotrebitelia nakupujú. Výrobky, ktoré sa svojim zložením, pôvodom, obalom a celkovou charakteristikou realizujú šetrným spôsobom k životnému prostrediu sa nazývajú "eko výrobky". Tieto výrobky sú označované ekologickými značkami, ktoré spotrebiteľom sprostredkúvajú kvalitné „zelené“ informácie a tiež možnosť výberu kvalitného ekologického výrobku na základe svojich preferencií.

Vývojom takýchto výrobkov a aj mnohými ďalšími aktivitami sa zaoberá environmentálny marketing, nazývaný tiež green marketing alebo eko marketing. Predstavuje výzvu pre podniky a podnikateľov a to aj z toho dôvodu, že jeho uplatňovanie je nákladné a zložité. Na druhej strane predstavuje obrovskú výhodu, ktorú dokážu pri svojom nákupnom správaní oceniť najmä spotrebitelia. V rámci marketingových aktivít vzniká aj takzvaný ekologický marketingový mix, ktorý zahŕňa ekologický produkt a jeho aspekty, ekologickú distribučnú politiku, ekologickú cenovú politiku a ekologickú komunikačnú politiku. Celý marketingový mix je uskutočňovaný v duchu ochrany životného prostredia a informovaní spotrebiteľov o tej to problematike.

Práca obsahuje tiež príklady fungovania zeleného marketingu v podnikovej praxi vo všeobecnosti ako aj na Slovensku a vo Svete. Súčasťou tejto časti sú aj rôzne problémy spojené so zeleným marketingom.

Environmentálne problémy sa stali hrozbou pre všetkých, a preto je potrebné sa zaoberať spoločne. Myslíme si, že riešenie problému v praxi by malo začať od environmentálneho myslenia jednotlivcov...
Hodnotenie (0x):