Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Pozorovanie v pedagogike

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
Ide o bližšiu charakteristiku pozorovania v pedagogike.

Úvod
Pozorovanie je proces, ktorý uskutočňuje nevedome každý jeden z nás behom jedného dňa niekoľkokrát. Existuje viacero definícií pozorovania aj niekoľko druhov pozorovania, ktoré si teraz priblížime.

Pozorovanie
Pozorovanie by sme mohli definovať ako základný uvedomelý proces poznávania a je prvkom experimentálneho posudzovania. Môžeme ho priamo vnímať pomocou zmyslového vnímania. Na základe pozorovaných a zaznamenávaných javov sa vysloví hypotéza, prípadne zákon. Inak by sme mohli pozorovanie definovať ako bežnú životnú činnosť, pretože človek sa každý deň stretáva s množstvom vecí okolo seba, ktoré pozoruje (Pozorovanie ako metóda sociálnej práce).

Pod pojmom vedecké pozorovanie rozumieme zámernú činnosť, ktorá predpokladá vymedzenie objektu a cieľa, na ktorý sa orientuje. Cieľom tohto vedeckého pozorovania je čo najpresnejšie zachytiť isté momenty objektívnej skutočnosti, pričom tieto momenty nám budú slúžiť ako východiskový materiál pre zistenie súvislosti. Uskutočňuje sa ako zameraný, systematický a maximálne objektivizovaný proces (Metódy pozorovania a jej techniky)...  
Hodnotenie (0x):