Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Vyučovací proces – didaktické zásady

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
Didaktické zásady sú najvšeobecnejšie alebo najzákladnejšie požiadavky, ktoré v súlade s cieľmi výchovno-vzdelávacieho procesu a jeho základnými zákonitosťami určujú jeho charakter.

Didaktické zásady sú teda pokyny, požiadavky, zákonitosti, ktoré musí rešpektovať učiteľ, aby dosiahol didaktický cieľ. Nie je správne, ak sa zásady definujú ako pravidlá. Kým vyučovacia zásada vyjadruje komplexnejší prístup, pojmom „pravidlo“ vyjadrujeme postupné realizovanie tej - ktorej zásady.

Každú vyučovaciu zásadu je didakticky správne chápať v priebehu celej vyučovacej hodiny. Totiž v literatúre a následne aj v praxi sa pôsobnosť tej - ktorej zásady veľmi nesprávne zužuje a obmedzuje. Napr. Keď sa študentov a učiteľov spýtame: Ako sa dosahuje trvácnosť vedomostí u žiakov? Najčastejšie odpovede sú: opakovaním a precvičovaním. Je to pravda, ale dodávame, že nie je úplná. Nepôsobí správna motivácia, správny a primeraný výklad učiva, samostatná činnosť na trvácnosť vedomostí? Často krát viac ako samotné opakovanie! 
Hodnotenie (0x):