Registrácia | Prihlásiť

Vypracované otázky: Kompletné vypracované otázky z predmetu Marketingový audit

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
Kompletné vypracované otázky z predmetu marketingový audit - 2 ročník na VŠEMVS. Otázky z auditu marketingu na prezentáciu pri písomnom hodnotení skúšky.

1. Význam auditu marketingu pre zvyšovanie výkonnosti aktivít marketingu
- AM ako určitá forma nezávislého skúmania marketingovej výkonnosti podniku, ktorého úlohou je nielen určiť problémové oblasti a marketingové príležitosti, ale aj vypracovať plán opatrení na zlepšenie marketingovej výkonnosti firmy. AM sa v modernej trhovej ekonomike začal postupne uplatňovať ako jedna z foriem, ktorá má pomáhať riešiť úzke miesta, včas upozorniť na určité hrozby, ktoré aj pri uplatňovaní marketingu môžu nastať

2. Stručná história auditu marketingu, jeho zakladatelia a zhodnoťte stav na Slovensku
AM je veľmi mladá disciplína. AM prechádzal rôznymi vlnami:
1 vlna generačná vlna( Kotler, Simon, Majaro)
2 vlna štartovacia vlna, rozvinul ju Kotler, Majaro
3 vlna problémová vlna 90r.
4 vlna uniformné trendy – prechod od formovania otázky k riešeniu
6 výkonná vlna „ musíme dosiahnuť objektívnu odpoveď, kde bol AM aplikovaný a dosiahnuť riešenie
7 riadený MA „ aby bol dosiahnutý efekt. M, musí komunikovať riadiaci zo zodpovednou osobou“
8 moderný auditový fenomén - buduje sa na autoritatívnej metóde

3. Charakteristické črty auditu marketingu.
4 charakteristiky:
• 1. Komplexnosť - zahŕňa všetky hlavné marketingové aktivity podniku
- funkčný audit - zaoberá sa len predajom, tvorbou cien alebo niektorými inými marketingovými činnosťami
- komplexný audit - je účinnejší pri vyhľadávaní skutočných príčin problémov firmy v oblasti marketingu
• 2. Systematickosť -systematické skúmanie marketingového makro a mikro prostredia, marketingových cieľov a stratégií, marketingového systému a konkrétnych marketingových činností
• 3. Nezávislosť -činnosť MA je odbornou činnosťou, ktorú audítor vykonáva samostatne a nezávisle. Je pritom viazaný zákonmi a všeobecne platnými právnymi predpismi
• 4. Pravidelnosť -periodicky vykonávaný MA môže udržať podnik v dobrom stave a pomôcť tým, ktorý majú problémy
...
Hodnotenie (0x):