Registrácia | Prihlásiť

Vypracované otázky: Predškolská pedagogika - podklady ku skúške

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
1. Predškolská pedagogika ako veda o výchove a vzdelávaní. terminologický aparát predškolskej pedagogiky. predškolská pedagogika v kontexte pedagogických vied.
PREDŠKOLSKÁ PEDAGOGIKA = vedná disciplína o výchove detí v období pred začiatkom školskej dochádzky, od narodenia po šiesty, respektíve siedmy rok života. Skúma podstatu, zákonitosti a osobitosti inštitucionálnej predškolskej výchovy i výchovy detí v rodinnom prostredí

PREDMET PREDŠKOLSKEJ PEDAGOGIKY
- otázky súvisiace s vývinom a poslaním predškolskej pedagogiky
- otázky výchovnej funkcie rodiny
- otázky spolupráce rodiny s predškolskými zariadeniami
- otázky predpokladu a pripravenosti dieťaťa na vstup do základnej školy
- osobnosť učiteľa
- problematika hry, učenia, práce so zreteľom na vek a podmienky

Systematický rozvoj teórie predškolskej výchovy možno datovať od konca 18. a začiatku 20. storočia, keď začínajú vznikať aj prvé ústavy verejnej predškolskej výchovy. V minulosti mnohí pedagógovia a filozofovia zdôrazňovali význam predškolskej výchovy - hlavne J. A. Komenský - ktorý požadoval encyklopedické vzdelanie detí predškolského veku...

2. Dieťa v predškolskom veku. význam predprimárnej edukácie a materského školstva.

Hlavným cieľom predprimárneho vzdelávania je dosiahnuť optimálnu perceptuálno-motorickú, kognitívnu a citovo-sociálnu úroveň ako základ pripravenosti na školské vzdelávanie a na život v spoločnosti.
- funkcie materskej školy
- pedagogická funkcia
- preventívna, diagnostická funkciea
- poradenská funkcia
- kultúrna a multikultúrna funkcia
- kompenzačná funkcia
- sociálna funkcia
- psychologická funkcia
- ekonomická funkcia

Základnou charakteristikou a cieľom počiatočnej edukácie je rozvíjať osobnosť dieťaťa tak, aby každý jedinec bol schopný adekvátne nažívať v konkrétnom sociálnom prostredí. Tento všeobecný cieľ sa dosahuje pomocou rôznych edukačných prostriedkov, používaním špecifických metód a stratégií a v premyslených edukačných podmienkach podľa toho
- kde sa edukácia realizuje
- kto edukáciu realizuje
- na koho sa edukácia zameriava
...
Hodnotenie (0x):