Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Práca na tému Dotazník (marketingový výskum, druhy dotazníkov, výhody, nevýhody, vyhodnotenie atď.)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Marketingový výskum
Manažéri nemôžu vždy čakať na informácie, ktoré postupne prichádzajú z marketingového spravodajského systému, alebo potrebujú informácie, ktoré sú zamerané na špecifické problémy a tie nie sú k dispozícii. Potrebujú napr. vedieť koľko a aké skupiny ľudí a firiem bude kupovať ich nový výrobok. Manažéri zvyčajne nemajú kvalifikáciu alebo čas, aby si ich sami získavali a preto potrebujú formalizovaný marketingový výskum. Pri zbere primárnych informácií môžu byť použité tieto základné výskumné metódy: pozorovanie, dopytovanie a experiment a marketingoví výskumníci majú možnosť výberu z dvoch hlavných nástrojov prieskumu: dotazník a elektronické nástroje...

Príprava dotazníka
Pri príprave dotazníkov musia marketingoví výskumníci starostlivo voliť počet, formu, obsah, štylizáciu a poradie otázok. Aby dotazník poskytol výskumnému tímu hodnotné informácie, musí sa jeho zostavenie riadiť určitými pravidlami:
• Dotazník by nemal byť zahájený osobnými a dôvernými otázkami (napr. o príjme respondenta, jeho veku alebo rodinnom stave).
• Dotazník nesmie obsahovať predpojaté otázky, t.j. otázky navádzajúce respondenta na určitú odpoveď („Domnievate sa, že zvýšenie cien, ktoré v každom prípade znižuje životnú úroveň obyvateľov, je správne?).
• Otázka nesmie obsahovať nepresné vymedzené údaje. Namiesto otázky „Ste častým konzumentom kávy?" je vhodnejšie zvoliť napríklad formuláciu „Ako často pijete kávu?" s možnými odpoveďami: viac než 3x denne, spravidla 2-3x denne, najmenej raz za deň, menej než jedenkrát za deň.
...
Hodnotenie (0x):