Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Analýza marketingového prostredia - interné faktory

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Úvod
Podnik obklopujú nekontrolovateľné faktory, ktoré tvoria marketingové prostredie. Ak chce byť podnik úspešný, musí prispôsobiť svoj marketingový mix trendom a vývoju svojho prostredia. Marketingové prostredie tvoria činitele a faktory mimo marketingu, ktoré ovplyvňujú schopnosť marketingového manažmentu spracovať a udržiavať úspešnú výmenu s cieľovými zákazníkmi. Na podnik majú veľký vplyv neisté marketingové prostredie a dynamické zmeny. Toto prostredie sa nedá prognózovať a často prináša veľké prekvapenia a škody. Avšak ponúka príležitosti aj riziko. Na pozorné sledovanie zmien v prostredí podnik využíva marketingový výskum a marketingový systém informácii.

1. Rozdelenie marketingového prostredia
1. 1 Makroprostredie

Vytvárajú širšie spoločenské vplyvy, ktoré pôsobia na celé mikroprostredie. Sú to demografické, ekonomické, prírodné, technologické, politické a kultúrne vplyvy.

1. 2 Mikroprostredie
Tvoria ho vplyvy, ktoré obklopujú podnik a ovplyvňujú jeho schopnosť slúžiť zákazníkom – firma, jej distribučné kanály, spotrebiteľské trhy, konkurenti a verejnosť.

1. 2. 1 Externé mikroprostredie
Schéma č. 1 – Externé mikroprostredie

1. 2. 2 Interné mikroprostredie
Z pohľadu ovplyvniteľnosti manažment kontroluje toto prostredie vtedy, ak firma dokáže dostatočne rýchlo reagovať svojou stratégiu štruktúry a organizačnej kultúry na externé mikroprostredie.
...
Hodnotenie (0x):