Registrácia | Prihlásiť

Poznámky: Spracované poznámky z predmetu Marketing zo skrípt

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Marketing je proces riadenia, ktorého výsledkom je poznanie, predvídanie, ovplyvňovanie a uspokojovanie potrieb a želaní zákazníka efektívnym a výhodným spôsobom, ktorý zaisťuje splnenie cieľov organizácie.
Potreba je stav pociťovania nedostatku.
Želanie je prejavenou potrebou.
Dopyt- želanie získať za peniaze produkt určitej značky – želanie podporené schopnosťou finančnej úhrady.
Produkt - ponuka, ktorá dokáže uspokojiť potrebu alebo želanie.
Výmena - proces získania tovaru alebo služby protihodnotou - peniazmi, iným tovarom alebou službou.
Transakcia – obchod s hodnotami medzi dvoma alebo viacerými subjektmi.
Trhová segmentácia – rozčlenenie zákazníkov do skupín s podobnými kľúčovými charakteristikami, u ktorých možno predpokladať znaky jednotného správania sa v danej skupine.

Marketingové koncepcie:
1. Výrobná koncepcia–obľúbenosť lacných a ľahko dostupných produktov.
2. Výrobková koncepcia – obľúbenosť výrobkov najvyššej kvality, výkonnosti alebo s úplne novými vlastnosťami.
3. Predajná koncepcia – agresívne predajné a propagačné úsilie zo strany firiem, aby si spotrebitelia vybrali tovar alebo službu – napr. poistenie.
4. Marketingová koncepcia – byť efektívnejší v určovaní potrieb a prianí cieľových trhov a v ich uspokojovaní než konkurencia.
5. Spoločenská marketingová koncepcia–určovanie potrieb, želaní a záujmov cieľových trhov a poskytovanie žiadúceho uspokojenia potrieb účinnejšie a efektívnejšie ako konkurenti spôsobom, ktorý zachováva alebo zvyšuje blahobyt spotrebiteľov a spoločnosti.

Makroprostredie podniku:
1. Demografické prostredie:
a. populačný rast
b. geografické rozloženie populácie
c. veková štruktúra obyvateľstva
d. počet členov rodiny
e. dosiahnuté vzdelanie
f. pracovné postavenie
2. Ekonomické prostredie: - úroveň a štruktúra príjmov, úroveň úspory, dlhy, dostupnosť úverov
3. Politické a legislatívne prostredie: - zákony v oblasti podnikania, predpisy, nariadenia
4. Ekologické prostredie: - prírodné zdroje, nedostatok surovín, zvýšené náklady na energiu, zvýšený stupeň znečistenia
5. Sociálne (kultúrne) prostredie: - hodnoty spoločnosti, postoje, záľuby, správanie sa
6. Vedecko – technické prostredie: - tempo technologických zmien, inovácie, zmeny vo výdavkoch na výskum, rast regulácie technologických zmien
...
Kľúčové slová:

marketing

základy marketingu

Hodnotenie (0x):