Registrácia | Prihlásiť

Bakalárska práca: Návrh opatrení na zefektívnenie dodávateľských a odberateľských vzťahov v podniku xyz, s. r. o.

Zobraziť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
„Zákazník“. To je osoba, ktorá je najdôleţitejšia pre kaţdý podnik pri dosahovaní hlavného cieľa - zisku. Predpokladom úspechu je uspieť na konkurenčnom bojisku a práve zákazník sa stáva hlavnou zbraňou proti konkurencii. Uspokojenie zákazníka by malo byť teda prioritou v podnikaní. Veď ak sa pravidelne vracia, nakupuje produkty a vyuţíva poskytované služby, pre podnikateľa je to signál, že je spokojný. Ak navyše túto spokojnosť rozširuje, zvyšuje tým meno podniku a kladné referencie od samotných zákazníkov sú najlepším hodnotením jeho snaženia.

No uspokojovanie zákazníka nie je až tak jednoduchou úlohou, pretože je to človek, ktorého nároky sa neustále zvyšujú. Nestačí len vyrábať kvalitne, lebo aj konkurencia môže poskytnúť produkty s tou istou kvalitou. Preto je potrebné vyvíjať nové produkty, inovovať pôvodné, zvyšovať úroveň servisu poskytovaný zákazníkom a všetky tieto kroky realizovať čo najefektívnejšie. Je preto výhodné, ak ich nevykonáva samostatne, ale v spojení s inými podnikmi, kde každý z nich zabezpečuje určité úkony.

Hlavným cieľom mojej práce je priblížiť problematiku vzťahov medzi dodávateľmi a odberateľmi, čiže zákazníkmi a analyzovať aktuálny stav týchto vzťahov v spoločnosti XYZ, s. r. o. Pri zisteniach nedostatkov v rámci obchodných vzťahov, či už s dodávateľmi alebo odberateľmi, navrhnem spoločnosti riešenia ako zvýšiť úroveň týchto vzťahov čo najjednoduchším a najefektívnejším spôsobom. Hlavný cieľ je rozdelený na štyri čiastkové, ktorých plnenie realizujem v jednotlivých kapitolách.

Prvá časť práce je teoretická a tvorí ju jedna kapitola. Jej cieľom je analýza teoretických východísk z oblasti dodávateľsko - odberateľských vzťahov v logistike. Vysvetlím v nej, čo je logistika, aké sú jej hlavné činnosti, ktoré ovplyvňujú dodávateľsko - odberateľské vzťahy, čo je logistický reťazec a prečo je potrebné ho pri podnikaní vytvárať a čo je najdôležitejšie pri budovaní obchodných vzťahov.

Druhá časť práce je praktickou časťou a tvoria ju druhá, tretia a štvrtá kapitola. Cieľom druhej kapitoly je analýza úrovne súčasných dodávateľsko - odberateľských vzťahov v spoločnosti. V prípade zistených nedostatkov navrhnem v tretej kapitole prijateľné riešenia na eliminovanie týchto nedostatkov, čo predstavuje cieľ tejto kapitoly. Cieľom štvrtej kapitoly je zhodnotenie navrhnutých riešení.
...
Hodnotenie (0x):