Registrácia | Prihlásiť

Referát: Zaklady manažérstva kvality - Kvalita produkcie

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
Úvod
Kvalitu môžeme definovať ako súhrn vlastností (merateľných i nemerateľných), ktoré určujú mieru (stupeň) spôsobilosti výrobku plniť funkcie, na ktoré bol vyrobený. Vyjadruje všestranné schopnosti výrobku adekvátne uspokojiť potreby zákazníka, ktorý si ho kupuje (úžitkový efekt).

Pod kvalitou sa rozumie súhrn vlastností a charakteristík výrobku alebo služby, podmieňujúcich jeho schopnosť uspokojovať určené alebo predpokladané potreby. V zmluvách sa potreby zvyčajne špecifikujú, za iných podmienok by sa predpokladané potreby mali identifikovať a definovať. V mnohých prípadoch sa potreby môžu meniť, čo podmieňuje potrebu pravidelných revízií špecifikácií. Potreby sa zvyčajne vyjadrujú ako vlastnosti a charakteristiky špecifikovaných kritérií. Potreby môžu zahŕňať aspekty využiteľnosti, bezpečnosti, pohotovosti, spoľahlivosti, udržiavateľnosti, hospodárnosti a prostredia.

Pod manažmentom kvality sa rozumejú všetky aktivity riadenia, ktoré určujú politiku kvality, ciele, zodpovednosť a spôsoby zabezpečenia kvality, ako sú plánovanie kvality, riadenie kvality, zabezpečenie a zlepšenie kvality v rámci systému kvality. Povinnosť zabezpečenia kvality je rozložená na všetky stupne riadenia, zahŕňa všetkých členov organizácie, ale zodpovednosť za riadenie kvality má najvyššie vedenie.

Manažérstvo kvality
Môžeme povedať, že ak chce byť výrobca úspešným na trhu, musí vyrábať výrobky spĺňajúce požiadavky zákazníkov. Ak majú byť tieto požiadavky splnené musí sa realizovať viacero činností, ktoré v dynamickom chápaní uviedol Juran.
...
Hodnotenie (0x):